سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه
سرخط خبرها
رویداد شهربانو الگو‌های ناشناخته بانوان را معرفی می‌کند

رویداد شهربانو الگو‌های ناشناخته بانوان را معرفی می‌کند

  • کد خبر: ۲۰۳۷۷۱
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
بانوی فیلمساز اهل قم گفت: رویداد شهربانو می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرستان‌ها باشد که سوژه‌های خانم خود را که ناشناخته هستند معرفی کنند.

زهرا میری بانوی جوان فیلمسازی که در رویداد ملی شهربانو شرکت کرده بود در گفتگو به شهربانو اظهار کرد: جذابیت رویداد شهربانو در اختصاص یافتگی به بانوان بود و خانم‌ها از نگاه خانم‌ها بود. یعنی هم سوژه و هم فرد پشت دوربین خانم بود.

میری تاکید کرد: من تمام چهار رویداد روایت شهر را مطالعه و پیگیری کردم. اطلاعاتی که در سایت بارگذاری شده بود در عین کوتاه بودن، یک معرفی اجمالی نسبت به سوژه‌ها داشت که موضوعات بسیار خوبی بودند. بعضی از سوژه‌ها قابلیت تولید بهتر و بیشتری داشتند که از این لحاظ می‌شد اولویت بندی کرد.

این بانوی فیلمساز درباره سوژه‌های رویداد شهربانو بیان کرد: حتی اگر شخصی هم نخواهد با این رویداد همراه شود، مطالعه‌ی آن در سایت به تنهایی برای آشنایی با هویت شهر مشهد مفید است.

میری افزود: بخش‌های دیگری که توجه مرا جلب کرد بخش مکان‌های دیدنی مشهد و معرفی فرهنگ عامه بود. اگر سایت شهربانو بروزرسانی و ماندگار شود سایت مفیدی خواهد بود. به طور کلی سایت شهرآرانیوز به زائران و مجاورانی که نسبت به مشهد آشنا نیستند تا حدی دید همه جانبه می‌دهد. به عنوان مثال من به یاد نمی‌آورم که مستندی در مورد مشهد دیده باشم و غیر از امام رضا(ع) به موضوع دیگری پرداخته باشد و جوانب زیادی از شهر نادیده گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: لیلی عاج که برای کارگاه انتقال تجربه دعوت شده بود به نکته‌ی خوبی اشاره کرد که اگر بشود روی پیوند این سوژه‌ها و شهر با خود امام رضا(ع) کار کرد یعنی این بانوانِ نماینده‌ی ایران اسلامی، مشهدی بودن‌شان دیده شود؛ الگوی مناسبی برای دیگر شهرستان‌ها می‌شود که سوژه‌های خانم خود را نشان دهند. یعنی چه در مشهد و چه در دیگر شهرستان‌ها افرادی که برای ما ناشناخته هستند به عنوان الگو دسته بندی و شناسانده شوند.

رویداد شهربانو الگویی برای دیگر شهر‌ها است

ارائه زهرا میری در جلسه مشاوره فنی با کارشناسان هنری در رویداد شهربانو

میری ابراز کرد: یکی از نکات مثبت رویداد شهربانو، دسته بندی افراد بود. مثلا دسته‌ی ورزشکار، دسته‌ی فعال اجتماعی، کارآفرین و... که خود این دسته بندی به اشخاص نگرش می‌دهد. این رویداد‌ها و پویش‌ها باعث می‌شود هویت زنان ایرانی به عنوان یک زن مسلمان در قومیت‌های مختلف ایرانی، چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی شناخته شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.